A GÉPSÉGSZALON ÚJ HELYRE KÖLTÖZÖTT! Ez a blogspotos felület már nem frissül - az újdonságokért, és a teljesen átemelt régi tartalomért látogasd meg az új oldalt és ha tetszik, mentsd el a kedvenceid közé! AZ ÚJ OLDALRA LÉPÉSHEZ KATTINTS IDE! - GEPSEGSZALON.HU

2010. augusztus 16., hétfő

Microsoft Kinect: kipróbáltuk!

A Microsoft új játékvezérlője, a Kinect bemutatója után még napokig igen sűrűn gondoltam a játékra, és nem csak azért, mert akkora élmény volt, hanem mert irdatlan izomláz lett a lábamban - kábé negyed órányi játéktól. Azt hittem, a tesitanáraimon kívül soha senki nem fog arra rávenni, hogy guggolásból hirtelen felugorjak, amilyen gyorsan csak tudok. Márpedig úgy ugrabugráltam, teljesen önszántamból, mint egy kisgyerek: mintha az életem múlna rajta, pedig előtte megfogadtam, hogy nem csinálok magamból bohócot. Azt hiszem, ez a legnagyobb varázsa a Kinectnek, hogy irdatlanul magával ragad, és mindenkiből kihozza a gyereket.

A működését már úgyis mindenhol leírták a többi infóval egyetemben, így erről én nem fogok hosszasan regélni. Legyen elég annyi, hogy Xboxhoz kell csatlakoztatni az eszközt, amiben egy nagy felbontású kamera, egy infrakamera és egy térérzékelős mikrofon is van. Ezek segítenek abban, hogy gyakorlatilag semmiféle kontroller nem szükséges hozzá, kizárólag a mozdulatainkkal irányitjuk a játékot. Tulajdonképpen már az is totál futurisztikus, hogy a menüben puszta kézmozdulatokkal, a levegőben hadonászva, mindenféle eszköz nélkül navigálsz. Tiszta Különvélemény. (Na jó, azért kétkezes nagyítás nincs benne :)) Mi olyan demóval szórakozhattunk, ahol csak a játékok menüjében lehetett ezt használni, de a végleges verzióban magát az Xboxot is lehet majd kontroller nélkül, gesztusokkal irányítani.

Két játékot próbáltam ki. Az állatsimogatóban (Kinect Animals) egy kisoroszlánnal vagy gepárddal lehet szórakozni. Először csak ismerkedés van, lehet virtuálisan simogatni az állatkát, letörölni a monitorról a párát, amivel belehelte, és persze lehet próbálgatni, milyen mozdulatokat csinál utánad. Két lábra áll, megfordul, ugrik, sőt, ha lefekszel a földre, akkor hullának tetteti magát. Amikor már elég volt az ismerkedésből, elkezdhetünk játszani az ügyességi pályán, amin a korábban megismert skillek segítségével tudunk végigmenni, természetesen időre. Itt már kezdődött a belelendülés a "bohócot csinálok magamból"-fázisba, de a kiteljesedés a másik játékban jött, amiben már teamwork és verseny is volt, mert ketten játszottuk.


A Kinect Adventures egyik játékában egy gumicsónakban raftingoltunk, és közösen kellett navigálni a csónakot: lépkedtünk jobbra-balra, ugráltunk, és kapkodtunk a pontok után. Azt hiszem, én voltam az egyetlen az egész sajtórendezvényen, akinek sikerült elérnie, hogy az avatárja kiessen a csónakból. (Ez persze nem olyan achievement, amiért pluszpont jár.)

Utána jött a verseny: egy gonosz akadálypálya, ahol több helyen is egymást váltogatták a térd- és fejmagasságban következő akadályok, ezeket kellett guggolva-ugrálva kerülgetni, és ettől voltak ugye tropák a combizmaim később. Eddigre már annyira belelkesedtem, hogy egyáltalán nem tűnt fel a fáradtság vagy a megerőltetés, csak gyűjtögetni akartam a pontokat.

Már ez alapján is biztos tök jó lehet alakformálásra, és akkor még nem is láttuk a fitnesz-alkalmazásokat, ezeket ugyanis nem tudták még demózni itthon. Ha a csajos vonalat nézem, nyilván a fitnesz lehet az egyik fontos vonzerő, de a cukiság-faktor is játszik. Az állatos játékon lehetett rendesen olvadozni és "jajdeééédes"-ezni, amikor a kisoroszlán látványosan élvezte például a virtuális simogatást. (Nyilván meg sem közelíti azt az élményt, amikor egy igazi macsekot simogatsz, de legalább nincs karmolás sem. Ja, és semmilyen módon nem lehet bántani az állatot, ezt megtudtuk a demó során. Persze nem a lányokban merült föl a kérdés.)

S hogy miért nem lesz nálunk otthon egyhamar, még akkor sem, ha kiegyezünk az árral? (Xbox konzol + kábé 40 ezres Kinect szenzor) Nos, totál nem panelba, társasházba való cucc. Egyrészt kell neki némi tér, bár állítólag már 1,2 méterről is működik. Másrészt szinte a legtöbb játéknál van helyben futás vagy ugrálás, azaz az alsó szomszédok rémálma. Persze nagy nappalis, kertes házba abszolút el tudom képzelni. Partijátéknak is nagyon jó lehet, meg persze azt is el tudom képzelni, hogy a gyerekek baromi jól elszórakoznak vele.

A saját példám alapján nem gondolom, hogy igaza lenne annak a szakértőnek, aki szerint azért nem lesz sikeres a cucc, mert az emberek túl lusták hozzá. Én is teljesen belelkesedtem, pedig nem akartam túlzásba vinni. Persze ehhez ki kell próbálni, de szerencsére sokaknak lesz lehetősége, ugyanis országos roadshow-ra indulnak a Kinecttel a Microsoftosok szeptemberben, augusztus utolsó hétvégéjén meg a WestEndben szórakozhat vele bárki.

3 megjegyzés:

balage írta...

Asszem kötelező lesz egy ilyen, Zsdombi (meg az apja is) imádni fogja :-) És ezt a képet ott csinálták rólatok?

balage írta...

Ok, hülye kérdés, nyilván ott csinálták rólatok :-D Úgy értem, mindenkiről készült egy ilyen összemontírozott fotó?

scullly írta...

:)

Nem, ezt BZ rakta össze. Rólam az ugrálós fotót meg Gábor készítette. Próbáltam én is fotózni, de nem lettek túl jók, nem egyszerű fotótéma, meg sokan is voltunk, és aki túl közel ment, az bezavart a szenzornak.
Egyébként maga a Kinect csinál képet a játékosokról a legjobb részeknél, és ki is nyomja Facebookra, ha úgy van beállítva. De azon csak a játékosok vannak, screenshot nincs.