A GÉPSÉGSZALON ÚJ HELYRE KÖLTÖZÖTT! Ez a blogspotos felület már nem frissül - az újdonságokért, és a teljesen átemelt régi tartalomért látogasd meg az új oldalt és ha tetszik, mentsd el a kedvenceid közé! AZ ÚJ OLDALRA LÉPÉSHEZ KATTINTS IDE! - GEPSEGSZALON.HU

2010. május 22., szombat

Olvasni nem menő?*

Pár napja kiröhögtek a metrón a könyvem miatt. Két lány ült mellettem, kábé középiskolások lehettek, és elkezdtek felém sandítani és kuncogni, amikor elővettem a könyvemet. Később ez megismétlődött, amikor átadtam valakinek a helyemet. Kifejezetten a könyvemet nézték. És kifejezetten röhögtek. Oké, nem volt kis darab, az Asimov összes egyik kötete volt nálam. Még gondolkoztam is indulás előtt, hogy akarom-e cipelni. De rájöttem, hogy nem akarok most másik könyvet választani csak azért, mert az kisebb.

Még nem vagyok harminc, de már kezdem az "ezek a mai fiatalok?!"-dumát. Mi van? Buggyos gatya: oké, emo fiúk (?): oké, könyv: röhej?

Akkor és ott olvasni akartam inkább, utólag húztam fel magam. De annak se lett volna sok értelme, ha elkezdek velük beszélni, attól tartok...

*Nem tartozik a blog témájához, csak meg kellett írnom. Tiltsatok ki OFF miatt. :)

8 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Elszúrtad. Oda kellett volna szólnod nekik angyali mosollyal, hogy: "Tudjátok, ez egy könyv. Tudom, hogy nem láttatok még ilyet, de nem kell tőle félni, nem bánt.

Manoka írta...

Rám is úgy néznek a buszon, mintha bomba lenne nálam. Nem tudom miért kell ezen ennyire megrökönyödni vagy meglepődni a többi embernek...
Néha komolyan úgy érzem, hogy legszívesebben agyonvernének a könyvemmel... Oo

dose írta...

azert egy "Mi olyan vicces?" kerdest megert volna a dolog. Lehet, hogy csak a konyv merete volt nekik szokatlan

Greg / 尤睿 írta...

Csinalj belole divatot es akkor mindenki olvasni fog. Raferne a 'mai fiatalokra'.
En amikor anno itt kint elkezdtem a ceges buszon olvasni (1 ora az ut), hulyenek neztek. Mondjuk azt hozza kell tenni, hogy Kinaban a legtobb haztartasban nincs konyvespolc. Azota viszont joparan rakaptak - legalabb 5-6 ember olvas redszeresen munkaba menet/jovet.

Beren írta...

Mégegy indok, hogy miért nem közlekedem a tömeggel... (:o) Annak idején, amikor még tettem, rajtam sosem röhögtek, pedig én is olvastam a teljes Asimov sorozatot (persze nem mind a metrón...), meg Gyűrűk Ura díszkiadást (szép méretes, az összes könyv egyben, képekkel, igényesebb, vastag papíron), ilyesmit. Lehet, hogy azért, mert már néhány éve is száz kiló körüli, mackós alkatú, szigorú tekintetű, olvasás közben a fülébe metált bömböltető idióta voltam, mint most?... (:o) (OFF: Az Asimov gyűjteményes kiadás minden darabja figyelnek a polcomon, kár, hogy a Szukits leállt vele, helyette a pénzhajhász Herbert gyerek mítoszromboló Dűne förmedvényeit nyomják...)

scullly írta...

@Sam. Joe: tartok tőle, hogy ezzel a hozzáállással azon csak még jobban röhögtek volna.

@Manoka: te is nagy könyvet olvasol? vagy csak úgy simán furán néznek?

@dose: ja, lehet, hogy ha egy Twilight könyv van nálam, nincs semmi bajuk :)

@Greg: grat! de sztem ismered, hogy itthon milyen nehéz lenne ezzel divatot teremteni :)

@Beren: amikor zenét hallgatok és ellenzős sapkában vagyok, akkor én se szoktam észrevenni semmit a környezetemből. ezzel nem arra célzok, hogy rajtad is röhögtek :D régebben tényleg nem nagyon volt ilyen.

most, hogy autózol, hangoskönyvet nyomatsz? egy volt kolléganőm egy időben azt hallgatott vezetés közben, mesélte, hogy volt olyan, hogy kint ült a ház előtt a kocsiban tíz percet, hogy végighallgassa a fejezetet, mert olyan érdekes volt.

ja, és nekünk csak az első két kötet van meg. azt hittem, az jó sokáig elég lesz, de két hét alatt az elsőnek a feléig jutottam...

Beren írta...

Ööö... Kocsiban nem hangoskönyvet tolok. Inkább pölö Meshuggah-t. Vagy Mastodon-t. Full hangerőn. Nyitott ablakkal. Imádom azokat a meglepett arcokat és elkerekedő szemeket... (:o) Egyébként régen röhögtek rajtam a metrón, amikor zenét hallgattam, mert folyamatosan légdoboltam vagy gitároztam a kapaszkodón... (:oD

Kata írta...

Lehet hogy nem leszek nepszeru, de azert a konyvkiadok is elgondolkodhatnanak. A nagy Asimovot epp en is olvasom, es a konyv merete olyan, hogy ugy erzed eleve nem nyerhetsz:)

Nekem nincsenek (remelem nem is lesznek) negativ tapasztalataim a BKv-n olvasassal, epp ellenkezoleg. Egy csomo embert latok olvasni, es ez jo!