A GÉPSÉGSZALON ÚJ HELYRE KÖLTÖZÖTT! Ez a blogspotos felület már nem frissül - az újdonságokért, és a teljesen átemelt régi tartalomért látogasd meg az új oldalt és ha tetszik, mentsd el a kedvenceid közé! AZ ÚJ OLDALRA LÉPÉSHEZ KATTINTS IDE! - GEPSEGSZALON.HU

2010. március 30., kedd

Porszívót teszteltünk - LG VK 7920 UHT

Amikor felmerült, hogy porszívót tesztelhetnénk, mosolyognom kellett. Az alapötlet önmagában is mókás volt, de az is vicces, hogy az ilyesmikhez én nem nagyon értek. Volt már nálam jó néhány mobil, a dizájnkütyüket is ismerem valamelyest, de takarítás és háztartási cikkek terén, hogy úgy mondjam, az átlagfelhasználó szintjén vagyok. (Az édesanyám szerint inkább alatta, mármint ami a szerinte elvárt gyakoriságot illeti). Ettől még persze igent mondtam, hiszen átlagfelhasználói beszámolót és saját tapasztalatokat szívesen írok, azonkívül mégiscsak Gépségszalon vagyunk, és a porszívó is gép, színesíti a témákat.


Akkor még nem is sejtettem, micsoda innováció ment végbe a porszívók terén az utóbbi hét évben. (Hét éve vettünk porszívót, mondjuk akkor sem én választottam.) Hamar kiderült, hogy az innováció mellett nem ment el mindenki csukott szemmel, ellentétben velem. A legtöbb ismerősöm már próbált porzsák nélküli porszívót, ez több alkalommal előjött, amikor elkezdtem mesélni a haveroknak, hogy ilyet fogunk "tesztelni". Vicces volt, amikor a barátnőknek feldobtam a témát, és öt lány kezdte el mesélni a saját takarítós tapasztalatait, egy fancy kávézóban, szombat este tízkor. Mókás, hogy például Google Wave meghívóm kábé nekem volt először a környezetemben (azóta sem csináltam vele sok mindent), de a porzsák nélküli porszívóig jóval később jutottam el a gyakorlatban.


Pedig ez a legnagyobb találmány, mondjuk a mosógép óta. Nem számítana ennyit, ha lehetne kapni rendes porzsákot, és nem üríteni kéne mindig a meglévőt. Én évente-kétévente veszek új porzsákot. Nem azért, mert ilyen gyakorisággal fogy el, hanem ilyen gyakorisággal hiszem azt, hogy végre tényleg olyat veszek, ami nem csak a ráragasztott matrica szerint jó az én masinámba. Eddig még sosem sikerült nyernem ezen a különleges szerencsejátékon. Alapjáraton megúszhatnám a dolgot, mert a háztartásokban a porzsák ürítése tradícionálisan a férfiak feladata, ám az én emberem allergiás a porra. Ez nála azért hatványozottan kényes ügy, mert több együttesben is énekel. Nem lehetek akkora genyó, hogy vele csináltassam a piszkos melót, hiába ajánlja fel.


A hosszas felvezetés után végre eljutottam a lényegig: hatalmas királyság, hogy az LG VK 7920 UHT porszívóban nincs ilyen jellegű macera. Pikkpakk szét tudja kapni bárki, aki tisztában van a push és pull feliratok jelentésével, ezek mutatják ugyanis, hol mit kell csinálni. Tényleg mindent lehet rajta vízzel tisztítani, még a szűrőket takaró szivacsokat is, így aztán pláne tiszta lesz rajta minden. Noha ezt a feladatot sem testáltam a kedvesre, szerintem az ő allergiájának sem okozott volna gondot, hiszen én is csak annyit csináltam, hogy a tartályból a dzsuvát óvatosan beleöntöttem egy szatyorba, amit elkötöttem és kidobtam. A nagy porhalom összesen körülbelül két másodpercet levegőzött. Ráadásul van a gépben egy lapát, ami jobbra-balra slaffogva folyton nyomja össze a cuccot a tartályban, így nem száll annyira a végtermék, amikor kiöntöd. Azután elmosogattam a tartályt, ami két öblítés után úgy nézett ki, hogy még az édesanyám is elégedett lett volna vele (= olyan volt, mint a használat előtt). Lelki szemeim előtt láttam a magamról készült videókat a porzsákcseréről, aztán meg erről a folyamatról, közben hatalmas ELŐTTE és UTÁNA feliratok villogtak. Life's Good, Hell Yea! :)


A másik fontos tényező a porszívónál a szívóerő. Az LG VK 7920 UHT-nál ez 2000 350 Watt, nyilván a szám nekem nem jelent semmit, persze Guglival gyorsan utána tudnék nézni, hogy ez most a mezőny melyik részére esik. De ez szerintem lényegtelen, a fontos az, hogy elég volt egyszer végighúzni mindenhol. Hamar rájöttem, hogy ez nem olyan, mint a hétéves masinánk, ami nem tudott mindent elsőre felszedni. Itt bizony az volt, hogy ami nem jött fel elsőre, ahhoz mindenképpen a felmosórongy vagy a köröm kellett. Mert persze ott még nem tart ez a technika, hogy mondjuk egy, a kőre száradt kávéfoltot is fölszedjen - jogos, hiszen vizet nem használ a gép. (Anya, nincsenek nálunk odaszáradt kávéfoltok, ezt csak a példa kedvéért mondtam.) Így nyilván jóval hamarabb végeztem az egyébként nem túl kedvelt folyamattal.


Egy profi porszívókritikus minden bizonnyal hosszan nyilatkozna a hangerőről is. Nekem ebben nincs nagy összehasonlítási alapom. Az LG-től kapott tesztpéldány halkabb annál, amit egyébként használok, de nem jelentősen. Végülis, amíg panelban lakunk, tökmindegy, a szomszédban történő fúrás hangját úgysem nyomja el egyik sem.

Magam is meglepődtem azon, hogy összességében mennyire élveztem ezt a teszt-féleséget. Mégicsak takarításról volt szó, ami nem a szívem csücske... De most elkezdtem várni, hogy bekrepáljon a kis kék szörnyeteg, és vehessünk helyette egy olyat, ami nem porzsákos, hogy soha többet ne kelljen porzsákot ürítenem. Ez most gonoszság?

2 megjegyzés:

dose írta...

wow, ez nagy josag. Nalam mar lassan aktualis egy uj porszivo vasarlasa, valoszinuleg kiprobalom ezt :)
A wattok teren szerintem ez erosnek szamit (az itthoni azt hiszem 1500-as)

mecse írta...

HEllo!
én is csak dicsérni tudom a páromat, mióta ezzel a készülékkel állított haza!:))) nekem előtte már volt lg elektrolux porzsák nélküli porszívóm,(nem gagyi) de ehhez képest......-én aki napi 160nm-t takarítok 3 kis gyerek mellett! egy élmény vele a porszívózás, tökéletesen szív, felülről (a cső felső részéről ) részről tudom be/ki kapcsolni- ez kimondottan jót tesz a derekamnak! A kábel elég hosszú, nem kell azt figyelnem mikor szakad ki a konnektor) Ha bekapcsolom rajta a "forgó fej" funkciót, még erősebben és alaposabban szív, olyan mint egy rakéta/ de erre már nem nagyon van szükségem annyira szépek a szőnyegeim mióta ezt használom! Jó pár porszívóval volt már dolgom:D de ez wowww:-))A tisztítása egy álom és egy pillant,
a külső kinézete is nagyon-nagyon megnyerő! hófehér-pinkkel- lányaim kedvence is lett:-) Bárkinek ajánlom aki eddig nem szeretett porszívózni, és persze annak is aki szeretett:-))