A GÉPSÉGSZALON ÚJ HELYRE KÖLTÖZÖTT! Ez a blogspotos felület már nem frissül - az újdonságokért, és a teljesen átemelt régi tartalomért látogasd meg az új oldalt és ha tetszik, mentsd el a kedvenceid közé! AZ ÚJ OLDALRA LÉPÉSHEZ KATTINTS IDE! - GEPSEGSZALON.HU

2009. szeptember 14., hétfő

Facebook vagy rendőrség?

Lesznek néha ilyen kis elmélkedős posztok. Ezer éve tervezem, hogy nem csak kütyükről, cuccokról írok, hanem mondjuk jelenségekről, amik ide kapcsolódnak, csak (a szokásos kifogásommal jövök:) nincs rá időm. Most végre belekezdek, meglátjuk, lesz-e folytatás.

Többek között a Technet.hu-n olvastam a két ausztrál kislányról, akik bennrekedtek egy csatornában, és ahelyett, hogy a szüleiket vagy a rendőrséget hívták volna, Facebookra írták ki, hogy mi történt velük. Egy haverjuk hívta fel a status update alapján a segélyhívó számot, így menekültek meg.

Mindenhol szörnyülködtek a sztorin, hogy micsoda jelenség, merre tart a világ, milyen hülyék voltak a gyerekek, ha tudtak mobilon facebookozni, miért nem telefonáltak inkább.

Lehet, hogy ez Ausztráliában érthető, de nekünk, magyaroknak adtak egy jó tippet. Szerencsére én még soha nem voltam olyan helyzetben, hogy segítséget kellett hívnom, de jó pár ismerőstől hallottam ide vonatkozó tapasztalatokat. A legkeményebb az volt, mikor a volt főnököm látott egy balesetet az autópályán, és három mobilról hívta folyamatosan a 112-t, és valami 15-20 percig nem vették fel.

Annak idején a connect magazinnál beszéltek erről a kollégáim, pont a fenti eset kapcsán, hogy tök jó cikket lehetne erről írni. Tesztelni kellene, mennyi idő alatt veszik fel, illetve utánajárni, hogyan is megy ilyenkor ez a folyamat... Aztán feladták, mert a segélyhívó számmal nyilván nem lehet csak úgy szórakozni: megvárni, amíg felveszik, majd közölni, hogy bocs, csak teszteltem, mennyi idő alatt veszik fel, 14:32-vel ön tartja a rekordot, köszönöm, rögtön hívom megint!

A Facebookon tutira olyan emberek olvassák az üzeneteimet, akiket érdekel, mi van velem, hiszen azért az ismerőseim az oldalon. Szóval én jegyeztem ezt a dolgot. Ha gáz van, és megtehetem (pl nem épp az életemért kell rohannom), akkor én FB-ra és Twitterre is fogok írni, természetesen a telefonos segítség mellett.

Szóval ha segítséget kérek valaha Facebookon, az komoly lesz, csak szólok!

Ui: ha valakinek van jó (gyors) tapasztalata a 112-vel, ossza meg kommentben! (Én még nem hallottam ilyet, azért is kérem!)

Nincsenek megjegyzések: